אופטימיות לקראת תחילת שיחות בין ההסתדרות להנהלת המכון לחקר ימים ואגמים

מאת: רותם נועם ● 22/8/2024 09:04 ● ערב ערב 3185
לאחר שכינסו בשבוע שעבר אסיפות הסברה לעובדים במטרה לאותת להנהלה על כוונתם להכריז על סכסוך עבודה ● שידרו השבוע במרחב אילת בהסתדרות אופטימיות לקראת תחילת השיחות מול הנהלת המכון לחקר ימים ואגמים הפועל באילת, חיפה וטבריה ● ''ההרגשה היא שיש עם מי ועל מה לדבר'', אמר ל'ערב ערב' משה אזולאי, יו''ר המרחב
אופטימיות לקראת תחילת שיחות בין ההסתדרות להנהלת המכון  לחקר ימים ואגמים
אסיפת העובדים במכון לחקר ימים ואגמים באילת בשבוע שעבר. צילום: דוברות ההסתדרות

   בשבוע שעבר הכריזה ההסתדרות במרחב אילת על קיומן של אסיפות הסברה לעובדי המכון לחקר ימים ואגמים הפועל באילת, חיפה וטבריה. הסכסוך פרץ על רקע  טענות לסחבת במו"מ שבין ההסתדרות להנהלת המכון. בהסתדרות רוצים להחיל על העובדים במכון, שהוא חברה ממשלתית, את הסכם המסגרת הקיבוצי שהוחל על המגזר הציבורי בשנה שעברה ואם אפשר אז להחילו רטרואקטיבית מאז החל לחול במגזר הציבורי. בהסתדרות איימו כי ככל שלא ייכנסו עמם למו"מ כבר בתחילת השבוע הנוכחי, הם יכריזו על סכסוך עבודה מלא ויחלו בשיבוש העבודה.

   בשיחה שערך 'יום יום באילת' עם משה אזולאי, יו"ר ההסתדרות במרחב אילת, אתמול (ד'), עדכן אזולאי כי הצדיים כבר נדברו ביניהם להתחיל בשיחות וכי הכיוון הוא חיובי, אף שראשוני. עם זאת, אזולאי נשמע אופטימי למדי ביחס לסיכויי הקונפליקט הזה להפתר בדרך של הסכם. "מדובר באנשים נפלאים, מלח הארץ, מדעענים וחוקרים שאינם עסוקים בתנאי השכר שלהם. בהסתדרות מציינים את פיטורי סמנכ"לית הכספים במכון כצעד שהצית את הסכסוך הנוכחי, אך מאמינים ש"יש עם מי לדבר והכוונה הכללית היא חיובית". כשנשאל אזולאי האם בפנינו סכסוך בסדר גודל של נמל אילת אמר?: "עם השנים אתה לומד להכיר ולזהות אילו סכסוכים נועדו להפטר ואילו נועדו להגרר ולהתסבך, זה לא נראה המקרה כאן".


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש