המכון לחקר ימים ואגמים באילת בדרך להשבתה?

מאת: רותם נועם ● 15/8/2024 08:12 ● ערב ערב 3185
ההסתדרות במרחב אילת וחיפה ערכה אספת הסברה לעובדי המכון, כצעד מקדים לפני הכרזת סכסוך עבודה רשמי מול הנהלת המכון ● הסיבה: גרירת רגליים בדרך לחתימת הסכם קיבוצי חדש ● משה אזולאי: ''או מו''מ ביום ראשון או השבתה''
המכון לחקר ימים ואגמים באילת בדרך להשבתה?
אספת העובדים במכון לחקר ימים ואגמים באילת ● צילום: דוברות ההסתדרות

    אסיפות הסברה נערכו (א') לעובדי המכון לחקר ימים ואגמים בחיפה, אילת וטבריה, במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז במכון. סכסוך העבודה פרץ על רקע טענות ההסתדרות לסחבת מצד הנהלת החברה במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי במכון ולהחלת הסכמי המסגרת במגזר הציבורי על עובדי המכון. סגן יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה ומחזיק התיק הארצי בהסתדרות של עובדי המכון, יעקב גבאי, הבהיר כי "מדובר בצעד נוסף לקראת השבתת המכון".

   אסיפות ההסברה נערכו בליווי מרחב חיפה בראשות משה מזרחי, יו"ר מרחב אילת בהסתדרות משה אזולאי, יו"ר מרחב כנרת אבי גבאי וסגנו איתן גבאי, הסתדרות עובדי המדינה בראשות עו"ד אופיר אלקלעי, מזכיר האיגוד המקצועי בהסתדרות עובדי המדינה מימון אלפסי, וחברי ועד העובדים הארצי בהובלת עמליה רוזנר.
   משה אזולאי אמר ל'ערב ערב': "לצערי מדובר בסיפור מתמשך עוד טרם כניסתי לתפקיד, מדובר במשיכת רגליים של ההנהלה הראשית. מדובר באנשים שהם מלח הארץ, חוקרים ומדענים, הם אינם עסוקים בתנאי העסקה ויש להם ועד שאוהב את מקום העבודה". הויכוח נסוב סביב רצונה של ההסתדרות להכפיף את עובדי המכון, הוא חברה ממשלתית לתועלת הציבור, קרי: מוסד ללא כוונת רווח המהווה זרוע ביצועית של הממשלה, כך שיהיו כפופים להסכם המסגרת שנחתם לפני שנה במגזר הציבורי. בהסתדרות אף מגדילים ומעלים את רף הדרישות כך שיחול רטרואקטיבית מיום חתימת ההסכם. "הם פיטרו סמנכ"לית כוח אדם של החברה, אבל ארבעת הסניפים מאוחדים מול המנכ"ל והודענו להם שהפעם הם חייבים לגמור את הסאגה". כאמור השבוע נערכה אסיפת הסברה כאיתות לשיבושים שבדרך. "אם לא ייכנסו איתנו למו"מ מיידי כבר ביום ראשון הקרוב כנראה שנתחיל בהשבתה", הוסיף אזולאי, אף שבפועל סביר יותר כי בטרם השבתה כללית תשובש העבודה בצורה של "שביתה איטלקית" לא רשמית. 

המכון הוקם ב-1967, במטרה לסייע לגיבוש מדיניות שתבטיח שימור של משאבי הים, החופים והמים של ישראל, תוך ניצולם באופן מושכל. המכון עוסק במחקר ופיתוח בתחומי מדעי הים (אוקיאנוגרפיה) ומדעי האגמים (לימנולוגיה), ובפיתוח חקלאות וביוטכנולוגיה ימית. המכון כולל את המכון הלאומי לאוקיאנוגרפיה שבחיפה, את המעבדה לחקר הכנרת ע"ש יגאל אלון שבטבחה על חוף הכנרת ואת המרכז הלאומי לחקלאות ימית שבצפון מזרח מפרץ אילת. בימים אלו מקודמת תכנית להרחבה ובינוי משמעותיים בשטח המכון, במסגרת מיזמי חקלאות ימית המבוצעים במקום, ביניהם פיילוט לחוות גידול דגיגי טונה בבריכות.   ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת