בית הספר שיעשה אתכם הורים טובים יותר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: אילוסטרציה ● 16/8/2024 17:51 ● ערב ערב 3185
מי מאיתנו ההורים לא היה רוצה לקבל ספר הפעלה לגידול הילדים? ■ אז אולי ספר מדויק עדיין אין, אבל בבית הספר להורים של רשת המתנ''סים בעיר בשיתוף עיריית אילת, קיבלו כבר מעל 1500 הורים בעיר טיפים ומפתחות להצלחה בקבוצות הורים והיד עוד נטויה ■ רגע לפני החזרה אל ספסל הלימודים ורגע לפני שאנחנו ההורים נותנים נשימה עמוקה וחוזרים לשגרה, כדאי שתכירו (אם עדיין לא הכרתם) את בית הספר שיעשה לכם קסמים עם הילדים ■ קבוצות הורים בתחומים שונים, מפגשים חינמיים בפארק, הרצאות ואפילו מפגשים פרטניים עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בעיר ■ המחירים מסובסדים - מהרו להירשם
בית הספר שיעשה אתכם הורים טובים יותר
מיטב אנשי המקצוע מעבירים את המפגשים וההרצאות

   רגע לפני שהילדים חוזרים אל ספסל הלימודים זה בדיוק הזמן לסדר את הראש ולחשוב צעד אחד קדימה על החזרה לשגרה - לא רק שלהם, אלא גם שלנו ההורים. וכשחושבים על שגרה, אין כמו לחשוב על מגוון הקבוצות והמפגשים שמציע לכם בית הספר להורים של רשת המתנ"סים בעיר. בחודש ספטמבר הקרוב יציין בית הספר להורים עשור לקיומו או ליתר דיוק, עשור מאז הפכה המילה הורות באילת לשם נרדף להוראות הפעלה. כי כשיש מקום שמאפשר לכם לקבל את הכלים הנכונים להורות נכונה יותר, מקום שמאפשר לכל לשאול את כל השאלות ולקבל עליהן תשובות, נדמה כי מי שחלם על ספר הפעלה להורים, כיוון בדיוק לרעיון הזה ו-1500 הורים שכבר עברו כאן את קבוצות ההורים השונות לא טועים. תוסיפו לזה עוד עשרות הורים שחוו את פרויקט "הורות בפארק", שהגיע עד אליהם למקום המשחקים עם הילדים ואת ההרצאות של המתנ"ס שכבר פועלות מזה כ-20 שנה בכל תחומי המשפחה וההורות, והרי לכם הכי טוב שאתם רק יכולים לקבל.
   וזו לא בלבד שמיטב אנשי המקצוע בעיר ומחוצה לה מעבירים את המפגשים וההרצאות, אלא שהכל בסבסוד משמעותי על ידי רשת המתנ"סים, עיריית אילת והרשות לביטחון לאומי. כך לדוגמה, 8 מפגשים של פעם בשבוע למשך שעתיים בקבוצת הורים בנושא כזה או אחר יעלה לכם בבית הספר להורים באילת 320 ש"ח בלבד לעומת מעל 1600 ש"ח במרכז הארץ. אז לא תיקחו?

 

עם יד הדופק ומענה לכל צורך


   עשר שנים מאז הקמתו של בית הספר להורים באילת, מנצחת על עבודת הקודש במקום גלית פרידמן, מי שהפכה במרוצת השנים למנחת הורים בעצמה, לאחר שהשתתפה בעצמה בכל המפגשים, התעניינה והבינה שאת זה בדיוק היא רוצה ללמוד. כיום מושתתת פעילות בית הספר להורים על שש מנחות בתחומים שונים שמגיעות בדיוק כדי לעשות להורים סדר בראש. החל ממפגשים להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, קבוצות הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז, וכל צורך אחר של ילדכם תמצאו כאן את מקומכם.

    "לבית ספר להורים מגיעים כדי לקבל כלים להורות מעודכנת, רלוונטית ועכשווית", מיטיבה גלית להסביר את משמעותו של בית הספר בקהילה. "דווקא בגלל שההורים היום חשופים להרבה מידע, הבלבול אצלם גדול יותר. כאן אנחנו עושים להם סדר בראש ומקרבים אותם להפוך להורים שהם היו רוצים באמת להיות. אם בעבר הייתה הורות אוטוקרטית - אבא שאומר וכולם עושים והמטרה הייתה לגדל ילדים צייתנים, הרי שכיום בעידן של זכויות הילד והטכנולוגיה המפותחת, צרכי החינוך שהתאימו בעבר לא מתאימים עוד היום".

   היה זה ראש העירייה מאיר יצחק הלוי שהגה את הרעיון להקים בית עבור זוגות צעירים באילת - מקום בו יקבלו מענים וכלים לשאלות ובעיות. מהר מאוד הפך הרעיון לא רק למענה עבור זוגות צעירים, אלא בעיקר למענה להורים, כך שאם בתחילת הדרך עוד מיששה גלית, מנהלת בית הספר את הדופק כדי להבין מה הצרכים של ההורים בעיר, הרי שהיום אין מיטיבה ממנה לדעת מה צריכים ההורים. אולם גלית לא מסתפקת בזה ונותנת כל מענה על פי הצורך המתעורר בקהילה.

   כך לדוגמה, לאחרונה הבינה מאחת המנהלות בבתי הספר היסודיים בעיר כי עם החזרה הקרובה לבית הספר יש לא מעט תלמידים צעירים שחוו רגרסיה בהתנהגותם בעקבות המלחמה. גלית ונשות הצוות מיהרו לבנות תוכנית של שישה מפגשים עם הורי תלמידי בתי הספר שיקבלו את הכלים לחיזוק החוסן הנפשי אצל ילדיהם בדרך לחזרה טובה יותר לבית הספר.

 

1500 הורים שכבר השתתפו בקבוצות הורים השונות לא טועים

 

   אם לא די באלו, הרי שבשלוש השנים האחרונות נכנסים מפגשי בית הספר להורים אל תוך בתי הספר והגנים לקבוצות הורים ייעודיות. אם בשכבות הגיל הצעירות הביקוש בגנים ובבתי הספר היסודיים גבוה יחסית, בחטיבות הביניים הולכת ומדלדלת נוכחות ההורים. "כנראה שהורים כבר חושבים שאם הם לא הצליחו עד כאן לשנות את הילד, זה כבר לא יעזור", צוחקת גלית שמדגישה כי אמנם גיל עיצוב האישיות אצל הילד הוא עד גיל חמש, אלא שגם בהמשך עוד יכולים ההורים לקבל את הכלים הנכונים להתמודד עם מצבים שונים ועם אופי הילד. בשורה התחתונה, שירות צוות בית הספר להורים יגיע עד אליכם לכל צורך ועל פי כל בקשה. 

   בשנה שעברה הגיעה ההורות אל תוך הפארקים בפרויקט יוצא דופן שמומן כולו על ידי עיריית אילת ולא עלה להורים ולו שקל. "אלו היו מפגשים קבועים בימים קבועים, בשעות קבועות בשני פארקים קבועים בעיר", מספרת גלית. "בכל מפגש כזה היו מגיעות שתי נשות צוות שלנו אל ההורים שהיו בפארק עם הילדים שלהם ומדברות איתם על הורות. "הרעיון היה שאם ההורים לא מגיעים אלינו, אנחנו נגיע אליהם והרעיון זכה להצלחה גדולה עד כדי כך שלאחד המפגשים בפארק הגיע אבא בלי הילדים רק כדי לקבל טיפים ותשובות", מספרת גלית שמבהירה כי בחודשי הקיץ כשהחום הרחיק את ההורים מהפארקים, הן לא ויתרו והגיעו אל ההורים אל תוך הג'ימבורי במתנ"ס השחמון.

 

פרוייקט הורות בפארק


 
בואו להתחזק איתנו


   ביום הלימודים הראשון ב- 1/9 יפתחו שערי בית הספר להורים כבר מהשעה 8:30 בבוקר וההורים מוזמנים להגיע לכאן למפגש הירגעות של הרגע שאחרי על קפה ועוגה. "במקום לעמוד ולבכות ליד שער בית הספר או הגן, במקום לדאוג לילדים, אנחנו מזמינים את ההורים אלינו, לדבר, לפרוק, להירגע, לשתף ולקבל כלים וחיזוק לקראת הימים הראשונים בגן או בבית הספר. איך לשחרר, איך לגרום לילד להרגיש בטוח, איך לסמוך על המערכת שתטפל טוב ונכון בילד ואיך להפוך את המעבר החדש להזדמנות ולא למשבר". כניסה: 10 ש"ח.

   בית ספר להורים עד לאן? אני שואלת את גלית שלאורך כל השיחה מדברת על הבייבי שלה כמו אמא גאה. "גם השמיים הם לא הגבול עבורנו ואנחנו פתוחים לכל רעיון ולכל צורך". לשאלה מה עוד היא באמת רוצה להביא לכאן עונה גלית: "קורס לסבים וסבתות, שהיום מצד אחד, מאוד מעורים בגידול הנכדים ומצד שני, לא יודעים איך להציב את הגבולות מול הילדים שלהם כי אחרי הכל, גם להם יש חיים ולא רק לשמור על הנכדים. אז כן, אם יהיה ביקוש לזה, לגמרי אפתח קבוצת סבים וסבתות כזו".


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש