זה לא הגיל, זו הדיפלומה

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 4/10/2024 06:39 ● ערב ערב 3192
במשך שנים של הצמחת משפחה, גידול ילדים ועבודה למען פרנסה, לא יכל שי אוכמן (אוטוטו 48) אפילו לחשוב על איך הוא מוסיף ללו''ז הצפוף הזה גם לימודים אקדמיים ובטח שלא לימודי משפטים ● אלא שאז הגיע פרק ב' בחייו עם שירן, עורכת דין אילתית מצליחה ומוצלחת, ובזכות הדחיפה והתמיכה שלה, וגם בזכות הקורונה, שאיפשרה לו ללמוד את מרבית החומר מאילת בלמידה מרחוק, החלום להפוך לעורך דין בעצמו נראה קרוב מתמיד ● את השנה החולפת הוא העביר בסטאז' אצל אשתו במשרד ומבהיר: ''הזהירו אותנו מעבודה משותפת אבל ברגע שכל אחד יודע את מקומו, הדברים נראים נפלא”
זה לא הגיל, זו הדיפלומה

השנה החולפת הייתה שונה לגמרי ממה שהכיר שי אוכמן עד היום. מאז סיים לפני כשנה את לימודי התואר הראשון במשפטים, אוטוטו בגיל 48 הוא יכול לעשות וי על שנה ייחודית במהלכה אחרי 10 שנים בתחום ניהול מכירות אזור אילת והערבה של חברת זוגלובק, הוא יכול להרשות לעצמו להתעורר בכל בוקר יחד עם אשתו, לשתות קפה ביחד ויחד גם לצאת לעבודה במשרד עורכי הדין שלה, כאן הוא מסיים ממש בתקופה הזו את שנת הסטאז' שלו בדרך למבחני הלשכה שיהפכו אותו לעורך דין כדת וכדין. וכן, בעבר הוא למד ייעוץ זוגי וגישור כי תמיד אהב לסייע, לייעץ ולעבוד עם אנשים, אבל כשאתה במירוץ החיים וחייב לפרנס משפחה, לפעמים חלומות נדחקים.
   "ברגע שיש לך ילדים קטנים אתה עובד בעיקר כדי לפרנס את הבית, למרות שמה שבאמת רציתי היה לעבוד בעזרה לאנשים", מודה שי, שנאלץ להשאיר את חלומותיו בהולד. אלא שאז הגיע פרק ב' בחייו, עם עו"ד שירן שושני ומה שבעבר היה בלתי אפשרי, פתאום קיבל זריקת עידוד דווקא מהצד שלה. "אם לא שירן לא הייתי מגיע לזה אף פעם", הוא מודה. "היא זו שדחפה, כיוונה ועזרה באמתלה של היא צריכה עזרה במשרד ותשמח שאצטרף". הרצון הזה שלה והתמיכה פתחו בפני שי את הצוהר. הוא התחיל את לימודיו במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן ועוד לפני שהבין איך הוא יצליח לעלות ללימודים 3-4 פעמים בשבוע, נחתה הקורונה על המדינה ופתרה לו את הבעיות תודות ללמידה מרחוק. "בפועל התמזל מזלי בענק ואת כל התואר, חוץ מפעם אחת, עשיתי באמצעות זום", מספר שי. "הייתי מתמקם במשרד של שירן מהצהריים עד הלילה, עבודה, ילדים, בית, מבחנים, ככה שלוש וחצי שנים אינטנסיביות ביותר ועדיין לא דיברנו על מבחנים והצורך ללמוד. הילדים מסבב ב' היו קטנים, עבדתי במשרה מלאה בזוגלובק ובין לבין ולא פחות חשובים היו הלימודים. כשדיברנו על זה עוד לפני תחילת הלימודים, ידענו שזה יהיה מאוד אינטנסיבי כי הילדים לא היו אמורים להרגיש שאבא עסוק ובטח שלא להרגיש שאין לו זמן אליהם. כשסיימתי את התואר ופתאום היו לי כל כך הרבה שעות של זמן פנוי לא הבנתי מה אני עושה עם עצמי עכשיו", הוא צוחק וממהר להזכיר: "ושלא נשכח שמהצד השני אני נשוי לאישה שהיא עורכת דין מצליחה ועסוקה וכשאני לומד יש לה דיונים ולחץ בעבודה וזה לא היה פשוט, אבל היי, זה נגמר ואני מאוד גאה במקום בו אני נמצא בשנה האחרונה. לגמרי התחלה חדשה ומטורפת".

 

ביחד גם בעבודה. שי אוכמן ושירן שושני

 

פתאום יש ביחד גם בעבודה


   אם בעבר הלא ממש רחוק הם היו יוצאים בנפרד לעבודה, כל אחד ועיסוקו והיו נפגשים בסיום יום העבודה, הרי שבשנה החולפת, מאז התחיל את הסטאז' אצל שירן במשרד פתאום הם מתעוררים ביחד וביחד הולכים לעבודה. "ממש פנטזיה. נוסעים בבוקר ביחד למשרד, שותים ביחד קפה ועובדים. היו הרבה אנשים שהזהירו אותנו שזה לא בריא לעבוד ביחד וזה באמת מסוכן, אבל התנאי הברור שזה בכל זאת יצליח הוא שכל אחד יידע את מקומו. מההתחלה הבהרתי לשירן שהיא המובילה, אחרי הכל היא עורכת הדין המנוסה והמצליחה מבינינו, אני עדיין בחיתולים, נכנס לנעליים חדשות ויודע בדיוק מה מקומי וזה עובד בינינו בדיוק מהנקודה הזו וזה מדהים והולך טוב. אמנם בינואר שוב מצפים לי לימודים סיזיפיים, הפעם לטובת מבחני הלשכה, לאחריהם אהפוך לעורך דין לכל דבר, אבל היי, אני כבר יכול להסתכל קדימה בציפייה ולהריח את הסוף".

שינוי הקריירה שינה אותך?
   "אני לא חושב. אנחנו עובדים בעיקר ממקום טיפולי של תמיכה, שלום וחיבור. הייעוץ הזוגי שלמדתי עזר לי תמיד בעבודות וגם במקרה הזה. היום אני עושה את זה ממקום של שינוי גורל. אנשים מגיעים אליך ממקום שלא טוב להם ואתה מרים אותם, עובר איתם תהליך והופך לחלק מהשינוי. יש הרבה לקוחות שמגיעים אלינו בשפל והיום הם חזקים ועם ראש מורם. זו היכולת שלך להוביל. זה לקחת את מה שתמיד רצית לעשות- ולעשות.
   אז כן, זה שינה לי את הבגדים", שי מחייך. "הייתי הולך לעבודה עם חולצת טריקו וג'ינס, אחרי הכל, 10 שנים עם הלקוחות כבר אין צורך בגינונים מיותרים. היום זה פתאום חליפה ועניבה. לפני שבוע הייתי בבית משפט, מישהו עובר אותי, מסתובב, מסתכל עלי ושואל בפליאה- "זה אתה? מה אתה עושה פה?" התגובות מדהימות. אנשים בעיר חושבים שאני עדיין סוכן מכירות ופתאום מגלים שאני עורך דין, איך זה קרה? מתי זה קרה? הם לא יודעים שהייתי מגיע אליהם כסוכן מכירות אחרי לילה ללא שינה כי למדתי למבחנים".

אתה מרוצה מהשינוי?
   "שירן שאלה אותי לפני כמה זמן אם אני מרוצה מהשינוי, אחרי הכל היה לי טוב בזוגלובק. אמרתי לה שאני מאוד מרוצה מהמקום בו אני נמצא, קצת פחות מהתזמון. בגיל 48 אוטוטו אני לומד הכל מחדש. באמצע החיים לעשות סוויץ רציני זה לא פשוט. עד היום הייתי הבעל של, מנהל מכירות ופתאום אני חלק מזה. שירן מבסוטה מהשינוי, היא מרוצה מזה שהיא לא לבד ודברים מתחלקים עכשיו בינינו. אין ספק שזו לגמרי התחלה חדשה ועוד תראי באיזה גיל. אבל בשורה התחתונה, זה כיף. חוץ מזה שמקצוע כמו עריכת דין זה לא תלוי גיל, להיפך, ניסיון חיים יכול להפוך אותך לעורך דין טוב יותר".

אתה מצטער שלא עשית את זה קודם?
   "אני מאמין שהכל בחיים מדויק וכנראה הייתי צריך לעבוד בדיוק את המסלול הזה כדי להצטרף לשירן בתקופה הזו ולא כשהיא בעצמה עוד הייתה עורכת דין צעירה. אני מצטרף היום לרכבת דוהרת, לומד ממנה בכל יום מחדש, אז אני לא מצטער לרגע על התזמון, השינוי הגיע בדיוק כשהיה צריך לבוא וכל כולי בתוך זה. אכפת לי מהעבודה, מהמשרד, העלנו עכשיו דף פייסבוק בזכות זה שיש מי שיהיה לצידה ויעזור. יש הרבה דברים שאני כיום כמתמחה יכול להוריד משירן ולעזור לה".

בשורה התחתונה, מי מוציא את האשפה בבית?
   "תצחקי אבל שנינו. מי שתופס את הזבל ראשון".

מה אתה מאחל לעצמך לשנה החדשה?
   "להמשיך להתקדם, לשאוף, להצליח ובהמשך להתפתח כזוג בפן המקצועי. לא לדרוך במקום ולהסתכל רק קדימה". ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<