מצוקת החניה ביוספטל נמשכת, בבית החולים מבקשים סבלנות עוד חודשיים

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 4/10/2024 06:23 ● ערב ערב 3192
מצוקת החניה בבית החולים יוספטל היא לא דבר חדש ● אלא שאם עד לפני תחילת עבודות הרחבת בית החולים עוד יכלו הבאים לחנות על רחבת העפר הסמוכה, הרי שמאז תחילת העבודות גם זו נסגרה לחנייה ● בהיתר הבנייה של העבודות אמנם התחייבה הנהלת בית החולים לעמוד בתוספת של 60 מקומות חניה ואולם בפועל רק 30 הוסדרו נכון להיום, מה שלא הפריע לוועדת התחבורה לאשר לאחרונה עוד 3 מקומות חניה מסומנים לנכים ● ''מן הראוי היה שתוספת חניות הנכים תינתן לאחר השלמת כל החניות המובטחות'', אומר השבוע גל א. שטיינבאום, חבר בוועדת התחבורה שקולו לא נשמע בישיבה ● מבית החולים מבהירים: ''אנו מודעים למצוקת החנייה ומתנצלים על אי הנוחות שנגרמה. עבודות ההרחבה החלו והצפי להוספת מקומות חניה נוספים יסתיימו בעוד כחודשיים”
מצוקת החניה ביוספטל נמשכת,  בבית החולים מבקשים סבלנות עוד חודשיים
ביוספטל מבטיחים כי עבודות הקמת החניות הנוספות כבר יצאו לדרך

   מי שיגיע לבית החולים יוספטל במרבית שעות היממה, יגלה שלמצוא מקום חניה בקרבת מקום זה בגדר משימה בלתי אפשרית. אמנם מצוקת החניה בבית החולים כבר הייתה מוכרת בעבר, אלא שמאז תחילת עבודות ההרחבה של בית החולים והעובדה שגם רחבת העפר הסמוכה נסגרה לאפשרות חניה, הגדילה עוד יותר את מצוקת החניה במקום. תוסיפו לזה את העובדה שגם היום עיריית אילת עדיין לא הסדירה בחזית בית החולים עמדת הורדה והעלאה מסודרת של מוניות פלוס העובדה שגם כמה חניות בודדות שסומנו בקרבת בית החולים כחניות להורדה והעלאה של נוסעים בלבד, נתפסים לאורך רוב שעות היום על ידי רכבים של באי בית החולים שלא מצאו חניה אחרת. כך יוצא שבאין אכיפה במקום ובאין מספיק מקומות חניה, מצוקה החניות הולכת וגדלה.

 

למרות המחסור אושרה תוספת של חניות נכים


   בהיתרי הבנייה שניתנו לבית החולים, ישנה התחייבות לתוספת של 60 מקומות חניה, ואולם בפועל, נכון להיום, הוקמו ברחבת החניה הצדדית שיצר בית החולים מאחורי מרכז הקניות הקטן הסמוך רק 30 מקומות חניה. בבית החולים יוספטל אמנם הבהירו ל'ערב ערב' השבוע כי הם לגמרי מתכוונים לעמוד בדרישות היתר הבנייה, וכי עבודות הקמת החניות הנוספות כבר יצאו לדרך, ואולם עד שזה יקרה ועד שתושבי אילת ובאי בית החולים בכלל יהנו מהתוספת החשובה כל כך של החניות, יעברו לפחות חודשיים על פי תזמון בית החולים עצמו. עד כאן הכל טוב ויפה. אלא שלמרות כל אלו, למרות העיכוב בהכשרת כמות החניה הנדרשת ולמרות שמצוקת החניה בבית החולים הפכה לכמעט בלתי נסבלת, ממש לאחרונה החליטה ועדת התחבורה של עיריית אילת, לאשר תוספת של עוד שלוש מקומות חניה לטובת נכים, זאת למרות שכמות חניות הנכים בקרבת בית החולים גדולה ועומדת בתקן. מי שהתנגד למהלך בתוקף היה חבר ועדת התחבורה גל א. שטנבאום שהבהיר כי אין לו דבר ולא חצי דבר נגד נכים, אלא שכשיש מצוקת חניה מצד אחד ומנגד יש הרבה מקומות חניה לנכים, לא ייתכן ותעשה פגיעה לא מחושבת בציבור שאינו נכה. "נכים זה טוב ויפה, אבל מה עם הזכויות של מי שאינו נכה?", מחה שטיינבאום בוועדת התחבורה וביקש להמתין עם תוספת חניות הנכים לפחות עד להכשרת מקומות החניה הנוספים עליהם עובדים בימים אלו בבית החולים. "במקום לאשר תוספת חניות נכים, ועדת התחבורה צריכה לדאוג לאכיפה. לא ייתכן שיש כל כך הרבה חניות נכים שתפוסות לאורך כל שעות היום. טוב היו עושים חברי הוועדה אם היו בודקים במשך כל שעות היממה, כמה רכבים שאין להם תו נכה חונים על חניות הנכים רק בגלל שאין להם מקום חניה אחר. טוב היו עושים חברי ועדת התחבורה אם היו מפנים שאלות כמו למה אין אכיפה בקרבת בית החולים וכל אחד חונה איפה שהוא רוצה? אם הייתה אכיפה לא היו חסרות חניות נכים, ממש כמו שאם הייתה אכיפה מעט החניות שמסומנות בקרבת הכניסה לבית החולים כחניות המיועדות להורדה ולהעלאת נוסעים לא היו תפוסות", אומר שטיינבאום. אלא שבוועדת התחבורה קולו לא נשמע והוועדה אישרה תוספת של שלוש חניות נכים נוספות. על פניו שלוש חניות זה לא עניין גדול, אלא שבפועל מדובר בעשרה אחוזים מתוספת החניות שהוסיף עד כה בית החולים וכשאין חניות בלאו הכי כל חניה שנגרעת נחשבת להמון.

 

ומה עם המוניות?


   אם לא די במחסור החמור של החניות בבית החולים, חמורה לא פחות העובדה שעד היום לא טרחה עיריית אילת לסמן בקרבת הכניסה לבית החולים מקום להעלאה והורדת נוסעים שמיועד למוניות. כי אם אין מקומות חניה, לפחות שתהיה אפשרות מסודרת להגיע לבית החולים באמצעות תחבורה ציבורית. אלא שגם את הסוגייה הזו טרם פתרו בעיריית אילת למורת רוחם של באי בית החולים ולא פחות חשוב למורת רוחם של נהגי המוניות שנאלצים לעצור ליד הכניסה לבית החולים ולהפריע לתנועה. "ככה לא מסדירים עניינים", מוחה השבוע שטיינבאום שדורש התערבות מיידית של ראש העירייה במצוקת החנייה בבית החולים. "אסור לנו לשכוח שלא מדובר בבית חולים שמשרת רק את תושבי אילת, אלא בית חולים שמשרת עוד אלפי אורחים בעיר", מזכיר שטיינבאום שאומר באותה נשימה "חבל שההתנהלות כאן היא כאילו ומדובר בקופת חולים ולא מעבר לזה".

   בעניין העדר החניות המסוכמות בהיתר העבודה נמסר מבית החולים יוספטל: "אנו מודעים למצוקת החניה ומתנצלים על אי הנוחות שנגרמה. עבודות ההרחבה החלו והצפי להוספת מקומות חניה נוספים יסתיימו בעוד כחודשיים בהזדמנות זו נאחל שנה טובה ובריאות איתנה".

בעניין העדר מקום חנייה מוסדרת למוניות להעלאה והורדת נוסעים בחזית בית החולים נמסר מבית החולים יוספטל: "הנהלת בית החולים יזמה פניה להסדרת הנושא מול עיריית אילת. קיימת הנחיה מאמצע חודש אוגוסט להתאמת המקום כך שניתן יהיה להוריד ולהעלות נוסעים באופן בטוח ואנחנו עוקבים אחרי הביצוע".

   מחזיקת תיק ההנדסה בעיריית אילת, סימה נמיר הבהירה השבוע: "בית החולים יוספטל פועל בימים אלו ממש על תחילת העבודות לתוספת מקומות חניה כמסוכם. לצערי לא משנה כמה חניות יהיה בבית החולים, בדומה לכל בתי החולים האחרים בארץ, זה אף פעם לא יספיק".

   סוזי שרם מחזיקת תיק התחבורה ויו״ר ועדת התחבורה מסרה: בישיבת הוועדה האחרונה אושרה הקמת עמדת הורדה והעלאת נוסעים בבית החולים, הנושא נכנס לטיפול. בעניין חניות הנכים הבהירה שרם - הבקשה הגיעה מבית החולים עצמו. 20 אנשי מקצוע בחנו את הסוגייה ואישרו אותה, אני לא מבינה על מה ולמה הבעיה".

   פנינו לקבלת תגובת עיריית אילת בנושא עמדת המוניות בחזית בית החולים, עד לסגירת הגיליון לא התקבלה התייחסות העירייה בנושא.  ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<