שיא של כל הזמנים בזכאות לבגרויות באילת

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 4/10/2024 06:20 ● ערב ערב 3192
בשורה משמחת למסיימי כיתות י'ב של השנה שעברה באילת - שברו את שיא כל הזמנים בעיר והציגו נתון מרשים של 85.3% זכאות לבגרות (שאינו כולל את תלמידי החינוך המיוחד) ● הנתון מרשים לא רק ביחס לשנים הקודמות באילת אלא גם ביחס לממוצע הארצי שעמד בשנת תשפ''ג על 76.3% ● עוד עולה מנתוני דו''ח התמונה החינוכית כי תלמידי אילת מתמידים יותר ונושרים פחות
שיא של כל הזמנים בזכאות לבגרויות באילת
נתונים מעודדים ומרשימים שמעלים על נס את מערכת החינוך בעיר

השבוע יכולה מערכת החינוך בעיר לזקוף חזה בגאווה לנוכח נתוני דו"ח התמונה החינוכית שפרסם משרד החינוך ממנו עולים נתונים מעודדים ומרשימים שמעלים על נס את מערכת החינוך בעיר. הדו"ח שמציג את התמונה הארצית בחטיבה העליונה לשנת הלימודים תשפ"ג (השנה שקדמה לשנת מלחמת חרבות ברזל), מציגה תמונת הישגים ראויה לשבח של בוגרי י'ב. בראש ההישגים הנתון המרשים שקובע שיא של כל הזמנים בזכאות תלמידי אילת לבגרות. על פי הדו"ח בשנת הלימודים שעברה 85.3% ממסיימי כיתות י'ב בעיר היו זכאים לבגרות, נתון שהוא הרבה מעבר לממוצע זכאות הבגרות הארצי שעמד על 76.3%. נתון זה מהווה עבור מערכת החינוך באילת עלייה לעומת הנתונים שהשיגו בוגרי י'ב שנה אחת קודם, אז עמד אחוז הזכאים על 82.6%. חשוב לציין כי נתונים אלו אינם כוללים את תלמידי החינוך המיוחד בעיר שבשקלול עם ציוני הבגרות שלהם, הנתון אמנם יורד ל78.4% ועדיין הוא מעל השקלול הארצי של ציוני הבגרות הכוללים את ציוני תלמידי החינוך המיוחד.
   גם בסעיף הבגרות בהצטיינות רשמה אילת בתשפ"ג עלייה והציגה נתון של 6.5% מכלל הזכאים לבגרות בעיר שסיימו בהצטיינות. אמנם נתון זה נמוך משמעותית מהנתון הארצי המדבר על 12.4% ועדיין הוא מהווה עלייה של 1.1% לעומת השנה שעברה. בתוספת ילדי החינוך המיוחד יורד הנתון ועומד על 5.9% לעומת 12.4% ארצי.

 

שברו שיאים באנגלית


   מבדיקת הזכאים לבגרות במקצוע האנגלית עולה כי 22.4% מכלל הזכאים לבגרות באילת הוציאו בגרות בארבע יחידות לימוד, לעומת 19.1% בארצי. לעומת זאת 52.7% מכלל הזכאים לבגרות באילת סיימו בהצלחה בגרות ב- 5 יחידות לימוד אנגלית, נתון שהוא מעל הנתון הארצי העומד על 46.2%. נתון זה של תלמידי אילת מהווה שיא של השנים האחרונות. שנה קודם עמד הנתון על 48.6% מסיימי 5 יחידות לימוד אנגלית. במתמטיקה לעומת זאת, רשמה העיר אילת ירידה של 0.9% באחוזי ההצלחה בלימודי 5 יחידות בגרות לעומת שנה קודמת עם 11.1% בשנת תשפ"ג לעומת 12% באילת שנה קודם. נתון זה של אילת נמוך בכ- 5 אחוזים לעומת הממוצע הארצי שעומד על 16.2%.  בלימודי 4 יחידות מתמטיקה הצליחה אילת לשפר את הנתונים עם עלייה קלייה בשנת תשפ"ג ל20.5% לעומת שנה קודם אז עמד הנתון על 18.7%. עלייה זו בבגרויות בארבע יחידות מתמטיקה היא עדיין נמוכה במקצת מהממוצע הארצי העומד על 21.8%.

 

ירידה בהסמכה טכנולוגית


   למרות שבשנת הלימודים תשפ"ג נרשמה באילת עלייה בזכאות להסמכה טכנולוגית עם נתון של 73.5% לעומת 71.8% בארצי ועלייה מ-70 אחוז הצלחה שנה קודם, הרי שנתון הזכאות להסמכה טכנולוגית המאפשרת קבלה ללימודי טכנאים והנדסאים דווקא נרשמה ירידה ל- 55.2% לעומת 58.2% באחוזון הארצי. שנה קודם עמד הנתון באילת על 55.6% ואילו שנתיים קודם הצליחו תלמידי אילת לעמוד על 62.8% שהיה מעל הממוצע הארצי.
   מקרב כל מקבלי ההסמכה 11.7% אחוז באילת סיימו את לימודיהם עם 5 יחידות לימוד אנגלית ומתמטיקה בהצטיינות לעומת נתון של 12.7% בארצי. חשוב לציין כי מדובר בעלייה מתמדת והדרגתית בכמות המצטיינים הטכנולוגיים גם אם אילת עדיין עומדת מתחת לממוצע הארצי.

 

יותר מתמידים פחות נושרים


   לא רק בהיבט הלימודי רשמו תלמידי אילת בשנת תשפ"ג נתונים מרשימים אלא גם בסעיפי ההתמדה והנשירה. בשנה זו נרשמה באילת 89% התמדה לעומת 87.4% שנה קודם, נתון שמהווה 7.6% מעל הממוצע הארצי שעומד על 81.4%.
   באותה נשימה בשנה זו נרשמה באילת ירידה קלה גם באחוזי הנשירה שעמדו על 1.4% לעומת 1.5% שנה קודם. למרות הירידה היחסית, נתון זה באילת עדיין גבוהה ממוצע הנשירה הארצי שעומד על 1.1%.
   בסעיף טוהר הבחינות הציגה אילת זו השנה השנייה ברציפות 0 אחוזי מחברות פסולות, דבר המעיד על איכות תלמידי אילת ויושרם.
   גם בסעיף המעורבות ההורית בלטה העיר אילת עם נתון לפיו 75 אחוזים מהורי התלמידים שותפים לחינוך ילדיהם. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<