ההון האנושי של אגף שחר, הוא אחד מהגורמים המשמעותיים במערכת החינוך באילת

מאת: אהוד שוחט ● 4/10/2024 06:12 ● ערב ערב 3192
׳שחר׳ החלה כיחידה קטנה בחברה הכלכלית, אך בשנים האחרונות הפכה לאגף גדול, עם מאות עובדות ועובדים שנוכחים ופועלים בכל חלקי מערכת החינוך בעיר ● לפניכם ראיון עם אורגל קדושי שמואל, מנהלת אגף 'שחר' ומנהלת משאבי האנוש בחברה הכלכלית, על סוד ההצלחה והתרומה של האגף למערכת החינוך באילת
ההון האנושי של אגף שחר, הוא אחד מהגורמים המשמעותיים במערכת החינוך באילת
''סוד ההצלחה של 'שחר' טמון בקשר הטוב וההדוק שלנו עם מערכת החינוך העירונית''. אורגל קדושי שמואל

שלום אורגל, ראשית, מהו אגף שחר?
"'שחר', הינו אגף בחברה הכלכלית אילת, שאחראי על איתור וגיוס כוח אדם בתחומי החינוך, הרווחה והקליטה. אנחנו מנהלים כ-300 עובדים, הנקלטים אצלנו תוך שימת דגש על הון אנושי מותאם ואיכותי לתפקידים ולפרויקטים השונים של הרשות המקומית. אחת המשימות הגדולות והחשובות של האגף, הינה האחריות על מערך תומכי החינוך לתלמידים עם צרכים מיוחדים".

מה חשיבות עובדי 'שחר' במערכת החינוך באילת
"תומכי החינוך של 'שחר' פרוסים בכל מסגרות החינוך בעיר: גני ילדים, בתי ספר יסודיים ובתיכונים. מגיל גן ועד י"ב. תומכי החינוך שלנו דואגים למענה אישי לתלמידים הזכאים ע"י משרד החינוך לסל אישי ולסיוע צמוד. בקיצור, תלמידים משולבים, במערכת החינוך הרגילה, עם צרכים מיוחדים על כל קשת הלקויות: אוטיזם, תלמידים עם הפרעות נפשיות, עם מגבלויות 
מוטוריות, מחלות נדירות, אלרגיה, סכרת, לקות שמיעה, לקות ראיה ועוד. תומכי החינוך שלנו עושים עבודת קודש בכל יום נתון. לא ניתן לכמת במילים את חשיבותם למערכת החינוך ולמאות משפחות וילדים באילת".

 

“אשמח שיצטרפו עוד תומכי חינוך מן המין הגברי, הם מביאים עמם ערך מוסף משמעותי”

 

איזה כלים אתם נותנים לעובדים על מנת להתמודד עם משימה חשובה כל כך שעיקרה היא עבודה עם ילדים?
"אנחנו מעניקים לעובדים שלנו את כל הכלים הנדרשים, על מנת שיסייעו בידם לבצע את משימותיהם עם ידע רחב ככל שניתן. אנחנו מקפידים על קיום סדנאות, הרצאות, הדרכות רפואיות בנושאים הרלוונטיים לעבודתם. כל תומכת ותומך חינוך מקבל גם סל כלים ייחודי לילד הצמוד שלו. יש לנו בשיתוף פעולה מלא עם מדריכות המתי"א ועם הצוות החינוכי במסגרות החינוך השונות".

כמה קשה לגייס עובדים לעבודה שכזאת, עם המון שליחות וסיפוק, אך לא כזאת שניתן להתעשר ממנה?
"ראשית, אני חייבת להגיד שלשמחתי באוגוסט 2023 נחתם הסכם ארצי בין ההסתדרות לאוצר, ששיפר את תנאי השכר וההעסקה של תומכי החינוך. אנחנו מקיימים את ההסכם במלואו. השכר עלה משמעותית וגם התנאים הסוציאליים.  העובדים שלנו, מצוידים בלב ענק במיוחד. יש כאן אנשים שעובדים מתוך שליחות אמיתית. הם מרגישים שהם מצאו את היעוד שלהם בחיים. 
העבודה לא קלה ולא פשוטה, אבל האושר שמציף את תומכי החינוך כשהם רואים את הילד הצמוד שלהם מתקדם, משתפר ומשתלב, אין לזה מחיר. 
התגמול האנושי הוא חשוב לעובדים, לא פחות מהתגמול הכספי. עם זאת, לא תמיד זה מספיק, אך לצערנו לא אנחנו קובעים את השכר והתנאים. 
אלה הסכמים קיבוציים ארציים".

בתפקידך הנוסף כמנהלת משאבי אנוש בחכ"א, את בטח יודעת כמה קשה לשמר עובדים. אתם 
מצליחים גם ב'שחר' לשמור על עובדים ותיקים?
"בוודאי. 75% אחוזים מהעובדים ב'שחר' נמצאים כבר מעל שנתיים ורבים מהם, הרבה יותר. ברגע שהם נקלטים בעבודה, מתחברים אליה, מתחברים לילדים ואלינו כגוף שתמיד נמצא שם לצידם ואיתם, זה המתכון לחיבור ארוך שנים. ב'שחר' יש ועד עובדים נמרץ, יש גם אירועים חברתיים מהנים, מתנות בימי הולדת, מתנות לילדי העובדים העולים לכיתה א', חוגגים לבני ובנות המצווה ועוד. אסור לשכוח שהחברה הכלכלית אילת, היא האמא של 'שחר'. כל אחד היה רוצה לעבוד בחכ"א !"

 

מעניקים לעובדים את כל הכלים על מנת שיסייעו בידם לבצע את משימותיהם עם ידע רחב ככל שניתן. השתלמות מקצועית

 

ספרי על שיתוף הפעולה עם מערכת החינוך העירונית...
"סוד ההצלחה של 'שחר' טמון בקשר הטוב וההדוק שלנו עם מערכת החינוך העירונית. המנדט שלנו מגיע מהעיירה ואגף החינוך. הכול נעשה בשיתוף פעולה מלא, תוך חשיבה משותפת, התייעצויות, פתרון קונפליקטים, חשיבה אסטרטגית ובקיצור, אנחנו בשילוב כוחות. הבנו 
מזמן, רק ביחד נצליח! כל המערכת מרוויחה מהקשר הטוב הזה. חשוב לציין כי התנאים של תומכי החינוך ב 'שחר', דומים לתנאים של תומכי החינוך המועסקים ע"י עירית אילת. ישנה השוואת תנאים מלאה וזה ייחודי לעיר שלנו. ראש עירית אילת, אלי לנקרי, רגיש במיוחד לנושא העובדים ועוד יותר לנושא ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים. הוא דואג כל הזמן שהמערכת תתפקד באופן מיטבי. הוא מבין שעובדים שמחים ומסופקים, הם מתכון לשירות טוב לילדים ולכלל התושבים".

אם אני קורא את הכתבה ורוצה לעבוד איתכם במערכת. איזה תכונות אני צריך?
"לב. נתינה והרבה אהבה, בעיקר לילדים. צריך גם אחריות אישית מאוד גבוהה, התמדה וחריצות, כמו גם רצון ללמוד ולהתפתח". 

אתם עדיין צריכים עובדים גם לשנת הלימודים הקרובה?
"כמובן. תמיד נשמח לקבל עוד עובדים טובים ואיכותיים שישתלבו בהון האנושי המצוין הקיים ב'שחר'. אנחנו מגייסים עובדים באופן קבוע לכל אורך השנה. 
אני רוצה לציין בגאווה כי יש רוב נשי בקרב העובדים באגף. בחכ"א באופן כללי, מקדמים נשים. כל הנהלת 'שחר' מורכבת מנשים. 
מנכ"ל חכ"א אבי כהן, מאמין בכוח הנשי וביכולות ההובלה וההנהגה שלנו. עם זאת, אשמח שיצטרפו עוד תומכי חינוך מהמין הגברי. הגברים שכבר עובדים באגף, מביאים עמם ערך מוסף משמעותי וחשוב. הם פועלים במקצועיות ובמסירות והקשר שלהם עם הילדים הצמודים הוא ראוי לכל שבח".■

 

ישנם אירועים חברתיים, מתנות בימי הולדת ולילדי העובדים

 


 

תעודת זהות - אורגל קדושי שמואל


גיל: 38
מצב משפחתי: נשואה באושר+ 3
מסלול אילתי: ביה"ס יסודי הרי אילת, חט״ב+תיכון- ביה"ס אלון
לימודים גבוהים: תואר ראשון  כפול בחינוך מיוחד וספרות בהצטיינות-מכללת לוינסקי לחינוך. 
תואר שני בניהול ומדיניות ציבורית-האוניברסיטה הפתוחה 
השכלה נוספת:
בוגרת תכנית מנדל למנהיגות
קורס דירקטורים
קורס מנכ״ליות העתיד
 קורס מנכ״לים לתאגידים עירוניים
משפט לחיים: צניעות אינה תכונה מקדמת
מוטו: ״השיגו את המיטב מעצמכם על ידי שתהפכו ניצוצות קטנים של הזדמנויות ללהבות של הישגים" (גולדה)
 


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש

<