''האטרקציות עולות על הקרקע זה רגע מכונן מבחינתנו'’

מאת: ● 5/7/2024 05:08 ● ערב ערב 3179
''בכדי להקים פרויקט באילת בסדר גודל של פארק הטרמינל, כזה שמשנה פני אזור ועיר, צריך רצון, אמונה, יכולת ועבודה קשה של הרבה מאוד אנשים'' ● אלי לוי, ראש מנהלת פארק הטרמינל מטעם החברה הכלכלית אילת, נמצא בפרויקט מהיום הראשון ● נדמה שהוא מכיר כל פנס בפרגולת המטוסים וכל יציאת חשמל מהרצפה שפעם הייתה מסלול ההמראות והנחיתות ● עכשיו, כשהפארק עולה עוד שלב בהקמתו, אלי לוי מתפנה אלינו לראיון ראשון...
''האטרקציות עולות על הקרקע זה רגע מכונן מבחינתנו'’

מאת: אוהד שוחט

 

שלום אלי לוי, ראשית, מה חדש בפארק?
   "הדבר הכי חשוב מבחינתנו, זה שיש אטרקציות שעולות על הקרקע. זה קורה! כל שלב בהתקדמות הפיתוח של הפארק, הוא גורם של אושר קטן בשבילנו ונותן לנו מוטיבציה להמשך. 
   לראות בעיניים את האטרקציות אחרי שנים של תכנון, מכרזים, פגישות אינסופיות, עבודת שטח מאומצת, התגברות על בירוקרטיה ובעיקר, כל מה שעובר על עם ישראל, בפרט בשנים האחרונות, מהקורונה, המשבר הכלכלי ועד המלחמה, זהו סיפוק גדול מבחינתנו. עד עכשיו הקמנו את גינת המטוסים, שתלנו מאות עצים, פיתחנו תשתיות תת קרקעיות ועיליות, בנינו אמפי-פארק, ערוגות, פרגולות ענק ועוד.
אבל זאת רק ההתחלה. יש לנו עוד המון עבודה ושלבים נוספים לפתח, עד שהפארק יושלם במלואו".

למה החלטתם לפתוח את הפארק עוד לפני שהוא מוכן במלואו?
   "קודם כל, הפארק פתוח! קיימנו ומתקיימים בו כל הזמן, הרבה מאוד אירועים. יש לנו שיתוף פעולה עם מחלקת האירועים בעירייה, עם תאגיד התיירות ואנחנו גם מפיקים כמנהלת, פעילויות שונות לכל המשפחה. הפארק עובד! 

 

''אנחנו רואים חשיבות גדולה בשיתוף הציבור האילתי''. אלי לוי

 

   לעניין השאלה, מלכתחילה הבנו שאנחנו הולכים על תוכנית הקמה בשלבים. זהו מיזם ציבורי בסדר גודל שעוד לא היה באילת. 
הכול התחיל בשיתוף ציבור שערכה עיריית אילת עם פינוי שדה התעופה. התושבים בחרו שהם רוצים לראות על השטח המפונה פארק ואטרקציות. זה הנתון ההתחלתי ומשם יצאנו לדרך המאוד ארוכה ומפותלת. קיבלנו את החזון עירוני של התושבים ומאז אנחנו עובדים בכל הכוח להגשים אותו".

מדוע אתם קוראים לזה, "פארק שמשנה את פני העיר"?
   "אני מזכיר לך שהדבר הראשון שעשינו, היה סלילת הכבישים החוצים בשדרות התמרים ובחטיבת הנגב. העומס על כיכר התיירות ירד והחיבור בין אזור התיירות למרכז העיר, חלום אילתי של שנים, התרחש די במהירות. מעבר לכך, מתי קמו בעיר מספר דו ספרתי של אטרקציות ומיזמים במקום אחד?! 
   אנחנו רואים בפארק הטרמינל מקום שמחבר בין התיירים ולבין התושבים. כיכר העיר החדשה, ה"סנטראל פארק".
   דרך אגב, בפעילויות השונות שאנחנו כבר מקיימים בפארק, אנחנו רואים ומרגישים את החיבור הזה".

יש סיבה שבעקבותיה כל האטרקציות לא יתחילו לפעול ביחד?
   "לכל אטרקציה יש קצב הקמה משלה. משלב ההיתרים ועד קצב הבינוי.  אנחנו בגישה של מי שמקבל היתר בינוי והפעלה מהרשויות, שיתחיל לעבוד". 

ראינו שחוץ מאטרקציות גם צמחו בפארק אוהלי ענק...
   "יש את מתחם ה'אקספו' שהוא בהחלט אחד מהדברים שמעניקים לאילת הזדמנות חדשה. יהיה שם  קומפלקס עם אולם אירועים, בר-מסעדה ובעיקר, אוהל ענק לאירוח כנסים גדולים במקום מקורה וממוזג. מעל 4,000 איש יכולים להתכנס במקום אחד. זה עוד לא היה בעיר. 
יש גם אוהל אירועים והופעות קטן יותר שמופעל ע"י רשת אסטרל. 
בהנחיית ראש העיר, אלי לנקרי, חלק מתנאי המכרז לאותם אוהלים, זה האפשרות של העיריה להשתמש בהם לטובת אירועים עירוניים, כך שגם התושבים ייהנו מהם.  זאת מחשבה מחוץ לקופסה".

מה מחכה לנו בהמשך שלבי הפיתוח?
   "שוק הטרמינל, מבנה קבע של מרכז לאומניות הבמה, פארק פתוח וירוק להופעות ענק, הקמת אטרקציות נוספות ועוד מספר מיזמים לקהילה בתוך שטח הפארק".

 

מתחם האקספו. הדמיה ● הדמיה: dror Shaul 3D

 

כמה מילים לסיום...


   "אני רוצה להודות לראש העיריה אלי לנקרי ולכל הנהלת העיריה על החזון, המאמץ והאמון. לחברת האם שלנו חכ"א, בפרט למנכ"ל אבי כהן ולראש מינהלת פיתוח עירוני, אינג' מאיה גוילי, על הגב הרחב וכינוס כל היכולות של החברה לטובת הצלחת הפרויקט. חייב תודה גם לאדריכל אלי דרמן מחברת "דרמן ורבקל אדריכלים", לחברת הניהול 'גדיש' בראשות אלינור חיון ולקבלן המבצע סמי נופי. 
   במיוחד אני רוצה להודות לעובדי מנהלת פארק הטרמינל שעושים לילות כימים לטובת הצלחת הפארק. 

   לסיום אני רוצה להודות לתושבי אילת שהגיעו, מגיעים, מציעים ומעלים רעיונות. אנחנו רואים חשיבות גדולה בשיתוף הציבור האילתי. פארק הטרמינל הוא של כולנו והצלחתו היא הצלחת העיר אילת כולה". ■


 

באמפר קאר- אילת

 

המעטפת שאנחנו מקבלים מהעירייה, חכ״א ומנהלת פארק הטרמינל, מעניקה לתחושה של שותפות'’

איציק פרץ, מבעלי האטרקציה הראשונה (מכוניות מתנגשות ועוד) שתיפתח בקרוב בפארק הטרמינל מספר: "כיזמים אילתים, שמחנו על ההזדמנות להיות חלק מפארק הטרמינל. מי כמונו יודע כמה העיר זקוקה לפארקים ולאטרקציות. זה לא פשוט להקים עסק בישראל, במיוחד אטרקציה, אבל כל המעטפת והעזרה שאנחנו מקבלים כאן מהעירייה, חכ״א ומנהלת פארק הטרמינל, מעניקים לנו תחושה של שותפות. יש כאן מחויבות והתגייסות עצומה של הגופים ושל היזמים השונים להצלחת הפארק".


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

<