העבודות למיגון הגבול עם ירדן אינן כוללות גדר

מאת: מירב לוי דיאמנט ● 8/8/2024 22:54 ● ערב ערב 3184
בצה"ל לא נותרו אדישים לדרישה המפורשת של המועצה האזורית חבל אילות והמועצה התיכונה להקים מכשולים בגבול הפרוץ עם ירדן ● אלא שלמרות שלאחרונה החלו העבודות להקמת מכשול בגבול המזרחי, בצורת חפירת תעלה והקמת סוללת עפר, במועצה האזורית חבל אילות מבהירים השבוע: "זה טוב ויפה אבל נמשיך להתעקש מול המדינה והצבא להקמת גדר, משהו שלצערנו כרגע לא קורה" ● ברשות הטבע והגנים מלווים את העבודות על מנת להקטין את הפגיעה האפשרית בטבע
העבודות למיגון הגבול עם ירדן אינן כוללות גדר
ראש המועצה, חנן גינת ומפקד חטיבת יואב בסיור באתר העבודות. ● צילום: דוברות המועצה האזורית חבל אילות
תגיות:

   לאחר הטענות הקשות וקולות הביקורות שנשמעו לאחרונה על ידי המועצות האזוריות חבל אילות והערבה התיכונה, לנוכח העובדה כי לאחר השביעי באוקטובר לא השכילו בצה"ל להבין כי הגבול המזרחי עם ירדן העובר לאורך הערבה כולה, פרוץ במקומות רבים וקל לחדירה. ולאחר קולות שטענו כי מכאן תיפתח הרעה הבאה, בצה"ל לא נותרו אדישים וכבר לפני כשבועיים יצאו לדרך העבודות להקמת מכשולים בגבול המזרחי עם ירדן. בשלב הראשון מדובר בעבודות חפירה לאורך הגבול המזרחי בערבה הדרומית, שנועדה לחזק את הגבול ולייצר מכשול באזורים נרחבים בהם אין גדר. בפועל לא מדובר בהקמת גדר ביטחון כפי שציפו במועצה האזורית חבל אילות, אלא בחפירת תעלה ובהקמת סוללת עפר שימנעו מעבר רכבים במקומות בהם אין גדר. 
   ראש המועצה האזורית חבל אילות, חנן גינת, סייר השבוע עם מפקד חטיבת יואב, אל"מ איתמר דשל באזור בו מתקיימות העבודות ואמר: "חיזוק המכשול בגבול המזרחי הוא אחד היעדים החשובים שלנו, במיוחד בתקופה הזאת ואנחנו פועלים בנושא באופן עקבי מול הצבא ומשרדי הממשלה. אני מודה לשותפים שלנו באוגדה המרחבית ובחטיבה המרחבית הרואים עין בעין איתנו את הצורך בחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי חבל אילות".

 

התושבים לא ציפו לקבל תעלה במקום גדר


   למרות הניסיון להרגיע את הרוחות בישובים הסמוכים לקו הגבול, נמסר השבוע מהמועצה האזורית חבל אילות כי המועצה תמשיך להתעקש מול המדינה והצבא להקמת גדר, דבר שכרגע לא קורה בפועל.
   בד בבד עם עבודות המיגון לאורך הגבול, מלווה רשות הטבע והגנים את העבודות מול הצבא על מנת להקטין את הנזקים העלולים לפגוע בחי ובסביבה. השבוע מסרה דוברת רשות הטבע והגנים: "אנחנו מכירים את העבודות המבוצעות על ידי הצבא ועובדים מולם על מנת להשפיע על התכנון וכדי למזער את הפגיעה בטבע. הרשות תלווה את הביצוע ותפקח עליו. הניסיון מלמד שניתן לקיים את צרכי הביטחון תוך שמירה והגנה על הטבע במרבית המקרים".  ■ 


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש