תלונה למח''ש על אלימות משטרתית במהלך מעצר באילת

מאת: רותם נועם ● 14/7/2024 09:50 ● ערב ערב 3180
שופט ביהמ"ש השלום באילת התיר את תיעוד הפגיעות שספג חשוד במהלך מעצרו והורה על העברת תיק החקירה למחלקה לחקירות שוטרים ● הסנגור: "החשוד חבול ומתקשה לנשום" ● מעצרם של החשוד ושותפו החשודים בדקירה וסחיטה של שניים אחרים, הוארך ● במשטרת אילת דוחים על הסף כל טענה המטילה דופי באופן פסול אשר לעבודת השוטרים.
 תלונה למח''ש על אלימות משטרתית במהלך מעצר באילת
אילוסטרציה DEPOSITPHOTO

   משטרת אילת עצרה ביום ה' (11.7) שני חשודים בדקירה וסחיטה של שניים אחרים על רקע עסקת סם. מבקשת המעצר עולה כי אחד החשודים דקר את אחד המתלוננים בסכין ופצע אותו, בכתב הבקשה של החשוד השני נכתב כי השניים סחטו אותו על רקע עסקת סם. בחזקת השניים נתפסה סכין וסמים שלא לשימוש עצמי.

   טוען המעצרים ציין כי המדובר בתיק חמור. בא כוחו של אחד החשודים ציין כי החשוד חבול ויש על גופו חבלה בידיים ובגב, הוא מתקשה לנשום וטוען כי ספג מכות למרות שלא היתה הנתגדות מצידו בעת המעצר.  ביהמ"ש נעתר לבקשת הסנגור לתעד את החבלות וכן הורה על העברת התיק לחקירת מח"ש. עוד הוסיף: "החשוד מכחיש כל קשר לאירוע המיוחס לו. האירוע שבגינו נתפס התרחש מספר שעות לפני מעצרו, לטעמנו מדובר בטעות עם זיהוי כאשר הוא נעצר עם אחר שיכול והוא מעורב באירוע. אין לו שום קשר אליו או היכרות עם הקורבן, אין שום ראיה שהוא היה במקום בו בוצע האירוע". ביחס להתנהגותם האלימה של השוטרים בזירה, הדגיש הסנגור כי: "על בית המשפט לתת דעתו כל כך כי מספר רב של שוטרים מגיעים לזירה, מפליאים בו את מכותיהם ללא כל סיבה, אנו יודעים שאין בבקשה כל ציון להפרעה לשוטר ואני טוען כי זה ללא שום סיבה".

   השופט גיל אדלמן הורה על הארכת מעצרם של שני החשודים עד ליום שלישי (16.7).

   ממשטרת אילת נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מנהלת חקירותיה במקצועיות, בהתאם לתשתית הראייתית ועל פי תבחינים קפדניים ולפיכך, אנו דוחים על הסף כל טענה המטילה דופי באופן פסול אשר לעבודת השוטרים.
   מבחינת חומר החקירה של מקרה זה עולה כי החשוד נעצר בחשד למעורבות באירוע אלימות, במסגרתו תקף יחד עם מעורבים נוספים את הקורבן. טרם כניסתו למעצר החשוד נחקר וכן הובא לראיון בפני קצין, באף לא אחת מהזדמנויות אלו לא הלין על התנהגות חריגה שננקטה נגדו ע"י השוטרים.
ככל שעולות טענות כלפי התנהלות כזאת או אחרת, ראוי שאלה יבדקו על ידי הגורמים הרלוונטיים." 


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת