לוחית זיהוי גם לדו גלגלי חשמלי באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● 2/8/2024 10:35 ● ערב ערב 3183
החל מהשבוע (1.8) חלה על רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים, חובת רישום והצגת לוחית זיהוי על הכלי ● הסיבה, עלייה תלולה במספר התאונות בהן מעורבים הכלים הדו גלגליים ולצורך זיהויים ● הרישום פשוט ומהיר, לאחריו יש להתקין את לוחית הזיהוי ● המטרה, לחזק את יכולת האכיפה נגד רוכבים הנוהגים באופן פרוע ומסכנים את הולכי הרגל, את שאר משתמשי הדרך ואת עצמם. אכיפה תחל ב – 1.9
לוחית זיהוי גם לדו גלגלי חשמלי באילת
אילוסטרציה DEPOSITPHOTO

   במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מציינים, כי שנת 2023 הייתה שנת שיא בנפגעי תאונות דרכים במעורבות קורקינטים חשמליים ומספרם עולה משנה לשנה. בשנה זו אושפזו 805 בני אדם, מחציתם מתחת לגיל 20. במסמך שפורסם על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת, עלה כי 28 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023. באילת בשנה זו אירעו 45 תאונות, אחת מהן קשה. כתוצאה מכך הוחלט כאמור במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים על "חובת רישום רכב תחבורה קלה והצמדת לוחית זיהוי לרכב" החל מתאריך ה- 1 לאוגוסט השנה. המונח "תחבורה קלה" כולל כלי רכב קלים שאינם חייבים ברישיון נהיגה אך חייבים קבלת היתר ועמידה במבחן עיוני. התקנות אושרו בתחילת השנה בוועדת הכלכלה של הכנסת, ובעלי הרכב קיבלו תקופת היערכות של חצי שנה כדי להירשם באתר ולקבל מספר רישוי, להטביע לוחית זיהוי אצל מטביע מורשה ולהתקין אותה על כלי הרכב.

 

   בשנים האחרונות הסדיר משרד התחבורה את השימוש ברכב תחבורה קלה, וקבע בין היתר תקן לרכב, גיל רכיבה מינימלי (16), חובת חבישת קסדה, איסור רכיבה על המדרכה, חובת הכשרה עיונית ועוד. כמו כן הורחבו סמכויות האכיפה לפיקוח העירוני. האכיפה עצמה תחל כאמור ב 1.9 ותתבצע על ידי משטרת ישראל לצד פעולות הסברה שמקיים המטה העירוני לבטיחות בדרכים בעירייה, במשך כל השנה וגם סביב התקנה החדשה כולל מבצעים יזומים בשיתוף משטרת התנועה ושיפור מתמיד שמבצעת העירייה בהסדרי התנועה כולל שבילי אופניים צמודי דרך, סימונים, תמרורים ועוד.

 

   בהתאם לתקנות החדשות, בעת רישום רכב קיים או ברכישת רכב חדש, על בעלי הרכב לבצע רישום מקוון חד פעמי באמצעות מספר תעודת זהות. אם הבעלים הוא תאגיד, כגון חברת שליחויות או חברת השכרה, ההזדהות תבוצע באמצעות מורשה מטעמו. בתום התהליך יישלח לבעל הרכב אישור דיגיטלי הכולל מספר רישוי הכולל שתי אותיות לועזיות וארבע ספרות, למשל AB 1234. בעל הרכב ייגש עם האישור למטביע לוחיות זיהוי מורשה, אשר יכין עבורו את הלוחית, אותה יש להצמיד לרכב. הכנת הלוחית והתקנתה כרוכות בתשלום. רשימת המתקינים המורשים מופיעה באתר משרד התחבורה (חפשו בגוגל "רישום אופניים וקורקינט חשמליים") ובאילת ניתן להתקין במכון הדרום אילת. הספן 12. 08-6330303.

 

   במשרד התחבורה מדגישים, שלא כמו ברכב מנועי, מספר הזיהוי הוא אישי ומשויך לבעל הרכב ולא לרכב עצמו. במקרה של מכירת הרכב או רכישת רכב חדש על הבעלים לפרק את הלוחית ולהתקינה על הרכב החדש, וזאת לאחר ביטול השיוך הקודם וביצוע רישום מקוון לכלי החדש.

אתר הרישום


 

יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת