כמה הולכי רגל נפגעים באילת מדי שנה?

מאת: רותם נועם ● 19/7/2024 04:04 ● ערב ערב 3181
עמותת אור ירוק פרסמה את נתוני היפגעות הולכי רגל בחמש השנים האחרונות בהשוואה למספר תושבים בכל עיר גדולה ● אז כמה הולכי רגל נפגעו באילת והיכן היא ממוקמת ביחס לערים אחרות? ● עו״ד יניב יעקב, מנכ''ל עמותת אור ירוק: ''מסוכן ללכת ברגל בישראל. חייבים לשנות את סדר העדיפות מהיסוד ולתכנן את תשתיות התחבורה העירוניות מנקודת מבטם ובטיחותם של הולכי הרגל''
כמה הולכי רגל נפגעים באילת מדי שנה?
אי מתן זכות קדימה להולך הרגל – הסיבה המרכזית לתאונות הדרכים הקטלניות

   ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל (למ"ס) של עמותת או ירוק שנעשה על פני חמש השנים האחרונות (2023-2019) בהשוואה לכל 1,000 תושבים, בערים מעל 50 אלף תושבים,  חושף כי באילת נפגעו 102 הולכי רגל בין השנים 2019 -2023 /בממוצע נפגעים 20 הולכי רגל בשנה באילת - 0.38 הולכי רגל נפגעים לכל אלך תושבים בממוצע בשנה (באילת 53,151 תושבים).

    אם לצורך השוואה ניקח את העיר יבנה שקרובה לאילת במספר התושבים (56,232), נראה כי שם נפגעו 68 הולכי רגל באותן שנים. כלומר, 14 הולכי רגל בממוצע נפגעים כל שנה - 0.24 הולכי רגל נפגעים לכל אלך תושבים בממוצע בשנה.

בבת ים, תל אביב-יפו ועכו בראש הערים המסוכנות להולכי הרגל

   בת ים  היא העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל 1,000 תושבים, יותר מכל עיר אחרת בארץ, כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק. בבת ים נפגעו 465 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות – 0.72 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
   תל אביב-יפו נמצאת במקום השני עם 1,575 הולכי רגל נפגעים בחמש השנים האחרונות (הנתון הגבוה בארץ) – 0.66 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.
   עכו במקום השלישי המפוקפק עם 133 הולכי רגל שנפגעו בחמש השנים האחרונות – 0.52 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים בממוצע בכל שנה.
   אי מתן זכות קדימה להולך הרגל – הסיבה המרכזית לתאונות הדרכים הקטלניות. יותר מ-1,000 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בארץ בעשור האחרון - יותר ממאה בממוצע בכל שנה.
 
שנת 2024 – עליה של 11% במספר הולכי הרגל ההרוגים בתאונות דרכים
  59  הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024 לעומת 53 הולכי רגל שנהרגו בתאונות דרכים בתאריך המקביל בשנת 2023 – עליה של 11%.  
   מהנתונים עולה כי 60% מכלל הולכי הרגל ההרוגים השנה הם אזרחים וותיקים (26 הרוגים) וילדים (תשעה הרוגים). שישה הולכי הרגל נהרגו בתאונות עם משאיות וחמישה נהרגו בתאונות עם אוטובוסים. 64% מכלל הולכי הרגל נהרגו בכבישים בינעירוניים ו-31% נהרגו בערים.

   אזרחי החברה הערבית מהווים כ-20% מכלל האוכלוסייה בישראל אך קרוב ל-30% מכלל הולכי הרגל ההרוגים עד כה בשנת 2024 מגיעים מהחברה הערבית – כ-50% יותר מחלקם באוכלוסיה.

    עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה מאחר ואין להם שלדת ברזל שתגן עליהם. בכל מפגש בין הולך רגל לכלי הרכב הולך הרגל תמיד יפסיד. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נתנו עדיפות לכלי הרכב על חשבונם של הולכי הרגל במשך שנים והתוצאות הקשות בהתאם. חייבים לשנות את סדר העדיפות מהיסוד. יש לתכנן את תשתיות התחבורה העירוניות מנקודת מבטם ובטיחותם של הולכי הרגל. ככל שנפריד את הולכי הרגל מכלי הרכב, תחושת הבטיחות והבטחון האישי יגברו ויותר יבחרו לעשות שימוש ברגל על פני כי רכב אחרים. שנת 2024 היא מהקטלניות בעשור האחרון להולכי הרגל וזה מחייב את כלל הגורמים שאחראים על החיים שלנו בכביש להתעורר ולפעול למען הצלת חיי אדם".■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש