צוות החדשנות בעיריית אילת יפעל לפתרון בעיות פינוי גזם וגרוטאות ברחבי העיר

מאת: ● 20/6/2024 20:12 ● ערב ערב 3177
לצד הקמת שני מרכזי חדשנות, האחד בתחום הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית והשני בתחום היזמות וההייטק, פועלים בעירייה צוותי חדשנות מקרב העובדים, שמקדמים פתרונות לאתגרים במרחב הציבורי, באופן שיטיבו את איכות חיי התושבים ● לאחר שהתמודדו עם אתגר עידוד השהייה במרחב הציבורי וגיבשו רעיונות שנכנסו לתכנית העבודה של העירייה כמו הקמת "אתנחתא" - נקודת שהיה ירוקה ברחבי העיר, פארקפה - עגלות קפה בפארקים, וגם שדרוג הפארקים לכלבים, הציבה העירייה אתגר חדש והוא טיפול בפינוי גזם וגרוטאות
צוות החדשנות בעיריית אילת יפעל לפתרון  בעיות פינוי גזם וגרוטאות ברחבי העיר
לצד צוות החדשנות הקיים הקימה העירייה צוות חדשנות נוסף העוסק בשיפור הקשר עם התושב

   צוות החדשנות של עיריית אילת הוקם לפני שנתיים ופועל כחלק מרשת i-teames של קרן בלומברג העולמית הכוללת צוותי חדשנות בכמה ערים בארץ, הפועלים במסגרת תכנית "הזירה" מבית CIVIX. את התכנית מלווים מומחים מתחום החשיבה העיצובית וניתוח נתונים זאת במטרה לחולל שינוי באמצעות פתרון אתגרים משמעותיים עמם מתמודדת העירייה למען שיפור איכות חיי התושבים. "עבודת הצוות מבוססת על מתודולוגיית עיצוב שירות ממוקד תושב וקבלת החלטות מבוססות נתונים" אמרה רחלי רוזט מנהלת צוותי החדשנות וציינה, כי מדובר בגישה מחקרית משתפת, השמה במרכז את נקודת המבט והצרכים של כל מי שמושפע מהאתגר: התושבים, בעלי עסקים, בעלי תפקיד בעירייה, מוסדות ציבוריים ועוד. הצוות מורכב מעובדי עירייה שנבחרו והם מקדישים 25% ממשרתם הקבועה לפתרון אתגרים. כל אחד ואחת מהם מגיע מתחומים שונים באגפי העירייה, ביניהם: אסי חלבי, חגית גרין, אייל חיים, טליה אהרוני, מיטל סויסה, שלהבת אסייג, נאור וקנין, מוטי אוהנינה, פיפין בן סימון, איציק קדוש, הדס פנחס, רוזי סויסה ורחלי רוזט מנהלת הצוות.

 

צוות א של הזירה

 

   האתגר הראשון בו עסק צוות החדשנות היה שדרוג המרחב הציבורי במטרה ליצור פתרונות שיעודדו שימוש במרחב הציבורי. לאחר תהליך שנמשך כשנה וכלל מחקר מקדים, תצפיות שטח, ראיונות עם תושבים, עיבוד נתונים וקביעת אזורי הזדמנות, הציג הצוות לעירייה מספר רעיונות שתועדפו בהתאם לישימות. חלק מהיוזמות כבר נכנסו לתוכניות העבודה 2024-2030. בין היוזמות: "אתנחתא" - נקודות שהייה ירוקות, נעימות ומוצלות לריענון ומנוחה לאורך הדרך, יצירת מרחב מותאם לכלבים ובעליהם באמצעות שדרוג והקמה של פארקי כלבים, "פארקפה" - יצירת חוויה מותאמת לילדים ומבוגרים בפארקים באמצעות עגלות קפה ועוד יוזמות רבות אשר יעודדו הליכה ושהייה במרחב הציבורי על פי איכות, נוחות ועניין. האתגר החדש שהוצב בפני הצוות הוא פינוי גזם וגרוטאות, גם הוא קשור לנראות המרחב הציבורי וגם לו יש השפעה ישירה על איכות חיי התושבים. 

 

צוות ב של הזירה

 

   לצד צוות החדשנות הקיים הפועל כאמור כבר על האתגר השני, הקימה העירייה צוות חדשנות נוסף העוסק באתגר משמעותי נוסף והוא שיפור הקשר עם התושב. הצוות נמצא בשלבים הסופיים של המחקר המקדים, רגע לפני המפגש עם התושבים ומשם ימשיכו בהתאם למודל הכולל כאמור עיבוד הנתונים וגיבוש הרעיונות שיתנו מענה לאתגר. 

   שני הצוותים פועלים יחד ולחוד כאשר המטרה הראשית הינה כאמור פתרון לאתגרים הממוקדים של כל צוות והשבחת איכות החיים כחלק מעבודת צוות ובהתאם לתפיסה העירונית שמובילה העירייה "עם הפנים לתושב". ■


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש