התוכנית לפינוי מפעל המלח ומפעל NBT והקמת שכונה חדשה מתקדמת

מאת: רותם נועם ● צילום: רותם נועם ● 31/7/2024 15:12 ● ערב ערב 3183
זוהי אחת הסאגות הנדל''ניות הנגררות ביותר בתולדות ישראל ● בתום 30 שנות מאבק הודיעה המדינה על פינוין הצפוי של בריכות המלח באילת , בתמורה ל-220 מיליון שקל, על שטחן תוקם שכונת מגורים בשטח של 930 דונם ● שווי הקרקע מוערך ב-2.5 מיליארד שקל
התוכנית לפינוי מפעל המלח ומפעל NBT  והקמת שכונה חדשה מתקדמת
NBT יפונה לטובת בניית שכונת מגורים. מפעל

   "בשורה לעיר אילת: אלפי יח"ד שטחי מסחר ומלונאות יבנו בכניסה לעיר לאחר שהנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה שני הסכמי ענק -פינוי מפעלי המלח בכניסה לעיר ופינוי מפעל האצות הצמוד אליו", במילים אלה בישרה המדינה השבוע (ג') על סיומה של זאגמה משפטית בת שלושה עשורים שהחלה מול בעלי השטח הקודמים, משפחת דנקנר שהקימה את מפעל המלח באילת ואת בריכות המלח הצמודות אליו, שטח שהלך והתקרב עם השנם אל אזור בתי המלון של העיר והפך לחסם פיזי בהתפתחותה העתידית של קריית הספורט של אילת והבינוי שתוכנן סביבה. 


   הפשרה שהושגה בהליך שמחוץ לבית משפט בין בעלת השטח כיום חברת מלח הארץ שבבעלות קרן פורטיסימו, לרמ"י, תעביר את השטח לידי המדינה בתמורה ל-220 מיליון שקל. עם פינויו יוןפשר השטח לבנייה של מגורים, מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור. קרן פורטיסימו רכשה את הקרקע בתמורה ל-160 מיליון שקל מבעלת החברה דאז, שרי אריסון.  על פי תנאי העסקה, יקוזזו 40 מיליון מהסכום תמורת שטחים חלופיים שתקבל החברה באזור עברונה. לפי הודעת רמ"י שווי הקרקעות נאמד ב-2.5 מיליארד שקל.
במסגרת ההסדר החברה תפנה את השטח בשתי פעימות - בפעימה הראשונה תפנה החברה את מרביתו המכרעת של השטח (כ-800 דונם, מתוך כ-930) בתוך 3.5 שנים בלבד, בעוד שלרמ"י תעמוד האפשרות לשווק את השטח עוד קודם לכן. בפעימה השנייה החברה תפנה את יתרת השטח לא יאוחר מתום 7 שנים מיום חתימת החוזה, וגם ביחס לשטחים אלה תעמוד לרמ"י אפשרות לשווקם עוד טרם הפינוי. 

 

 בריכות המלח מבט מצפון הדמיה נעמה מליס אדריכלים
צילום: נעמה מליס אדריכלים

 

מפעל האצות יפונה אף הוא


   הישג נוסף של רשות מקרקעי ישראל - פינויו של מפעל האצות באילת  הסמוך לבריכות המלח    כניסה הצפונית לאילת יפונה לטובת בנית 500 יח"ד ושטחי מלונאות בתוך חצי שנה. 
מדובר על  פינוי  של חטיבת קרקע  בגודל כ 101 באילת, עליה נמצא כיום מפעל אצות , הצמוד לבריכות המלח בהיקף של 110 דונם לטובת הקמת 500  יחידות דיור ושטחי תיירות..
מפעל האצות שייך לחברת N.B.T נייטשר בטה טכנולוגיות, נ.ב.ט בע"מ
   במסגרת המו"מ סוכם כי החברה תפעל לפינוי מהיר ככל הניתן של הקרקע ולא יאוחר מעד חצי  שנה מיום חתימת ההסכם, ועמידה בתנאיו במסגרת המו"מ שנוהל מול החברה הודיעה החברה כי ברצונה לקבל את שווי הזכויות האמורות בכסף. 
   בתמורה לפינוי המפעל וקבלת הזכויות בקרקע ישולם לחברה כ 41 מיליון ₪
   במקום קיימת תבע בתוקף שתאפשר שיווק מידי  של כ 500 יח"ד. ■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש