מבצע ניקיון חופים ארצי ייערך בשבוע הבא גם באילת

מאת: רותם נועם ● 20/9/2024 06:13 ● ערב ערב 3190
ניקיון החופים הגדול במפרץ אילת בהובלת עמותת "צלול", פארק המצפה התת ימי, עיריית אילת וגורמים נוספים בעיר יוצא לדרך ויתקיים ביום חמישי הבא 26.9.24 בחוף חברת חשמל
מבצע ניקיון חופים ארצי ייערך בשבוע הבא  גם באילת
שיתוף פעולה חשוב עם המצפה התת הימי וכל גורמי הסביבה באילת

   ניקיון החופים הגדול ייערך בחוף החשמל ביום חמישי ה- 26.9.2024 בשעות הבוקר בשיתוף עמותת צלול, המצפה התת ימי, עיריית אילת - היחידה האזורית לאיכות הסביבה אילת-אילות, עמותת סביבה מדבר וים וארגון 'אקופיס', והוא יכלול ניקיון חופים, הסברה, פעילויות חינוכיות וצלילת ניקיון, והציבור מוזמן לקחת בהם חלק. 
   האירוע מתקיים במסגרת שבוע ניקיון החופים הבינלאומי ולרגל שנת ה-25 של עמותת 'צלול' בעשרות מוקדים במקביל ברחבי הארץ. האירוע הארצי יתקיים בהשתתפות אלפי אנשים ויכלול ניקיונות חופים ונחלים, צלילות ניקיון, שייט קיאקים, סאפים, ניקוי מיקרופלסטיק ועוד. מטרת הפעילות לתמוך בקידום חקיקה ואכיפה למניעת פלסטיק חד פעמי בחופים. 
   
   מור גלבוע מנכ"ל עמותת צלול: "במסגרת אירועי ניקיון החופים הגדול, חברנו לעשרות קהילות ברחבי הארץ, שלוקחות אחריות על ניקיון החופים, הים והנחלים שלנו. ההיענות לאירועי הניקיון היא עצומה וכבר עכשיו מדובר על הרשמה של אלפי אנשים בכל הארץ. אחד מהמוקדים המשמעותיים שלנו הוא מפרץ אילת הנדיר והרגיש לזיהומים, שעוד מימי המאבק להוצאת כלובי הדגים, לפני 25 שנה, אנחנו מחויבים להגנה ולשמירה עליו. בימים אלו עיקר הפעילות שלנו ממוקדת בבלימת הניסיון של קצא"א להגדיל את היקף שינוע הנפט שלה במפרץ- דבר שיסכן עד מאד את שונית האלמוגים הנדירה ואת כלכלת העיר כולה. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה החשוב עם המצפה התת הימי וכל גורמי הסביבה בעיר ובטוחים שבכוחות משותפים נצליח להגן ולשמור על המפרץ היפיפה שיישאר צלול ונקי מזיהומים גם לדורות הבאים".

   אביב לוי, המנהל המדעי של המצפה: "הפסולת פוגעת אנושות בבעלי החיים ובאלמוגים. צוללי המצפה יתגייסו לחילוץ של חוטי דייג, קרסים, שקיות, מגבונים ועוד, שנתפסים באלמוגים וחונקים אותם. מחלקת התוכן וההדרכה שלנו תפעיל עמדות הסברה לכל המשפחה, על חשיבות השמירה על הטבע והים. כל אחד מאיתנו הוא שגריר ושגרירה של הטבע, ונשמח לכל עזרה באותו היום.”■


יש לכם דיווח, תמונה או וידאו? טעות בכתבה? כתבו לנו במייל או בווטסאפ


רוצים להיות מעודכנים 24/7? הצטרפו לקבוצת הווצאפ של חדשות ערב ערב באילת

חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש